Precis som när du köper andra tjänster eller varor så måste du självklart vara lika kritisk och ifrågasättande. Självklart är det extra svårt att ställa bra och nyttiga frågor vid kontakt med en webbyrå när hemsidor och allt där till kanske är helt främmande för dig. Försök fråga så mycket som möjligt och ställ generella frågor – lyssna på svaren från den personen du pratar med. Låter det för bra för att vara sant? Slingrar sig personen och bara ”pitchar” in deras varumärke och fortsätter sälja in tjänsten? – Då bör du backa och kolla vidare.

Du ska känna dig trygg vid första kontakt med din potentiella webbyrå. Din webbyrå är din kommande partner och leverantör i förhoppningsvis många år framöver och det är viktigt att ni kommer bra överens redan från dag. Vill du göra framtida ändringar eller göra om din hemsida så måste du ha en stabil och bra webbyrå som finns där för dig.

Ska du kanske gå från enkel hemsida till en webbshop och du behöver hjälp med uppsättning, betallösningar, logodesign, seo optimering och Google ads? Då kan det vara bra att redan från start kollat så att din nuvarande webbyrå kan skala upp tillsammans med dig.

Se till att du skriver avtal med webbyrån när du köper din egna hemsida så att du vet vad du får, har full koll på kostnader och så att du är säker om något skulle hända.

Kontakta en webbyrå som värderar kundkontakt och utveckling. Välj en webbyrå som VILL utvecklas med dig och som värdesätter din tid, dina pengar och vill skapa en framtid online med dig.

Category
Tags
No Tag